NASZE GRUDNIOWE DZIAŁANIA #LaboratoriaPrzyszłości

Za nami kolejny miesiąc naszej działalności w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Sprzęt, który otrzymaliśmy jest nam coraz bardziej znany, coraz częściej używany i co najważniejsze – coraz bardziej przez wszystkich lubiany.

Poniżej krótkie podsumowanie grudniowych działań.


INFORMATYKA – KLASY 6-8

Podczas zajęć z informatyki uczniowie rozpoczęli tworzenie własnych projektów 3d – tym razem dominowała tematyka świąteczna. W tym celu wykorzystali poznany wcześniej program Tinkercad. Samodzielne tworzenie modeli 3d stanowiło nie tylko dobrą zabawę, ale przede wszystkim rozwijało wyobraźnię przestrzenną oraz kreatywność uczniów. Część prac uczniowskich została wydrukowana na drukarce 3D FLASHFORGE CREATOR 3, dzięki czemu uczniowie mieli możliwość poznać różnice między projektem cyfrowym a rzeczywistym wydrukiem, a także ograniczenia technologiczne samej drukarki 3D. Wydruki zostały wykorzystane do tworzenia ozdób i dekoracji świątecznych.


SZKOLNY KLUB WOLONTARIATU „SERDUCHO”

Druk 3D chętnie wykorzystują także członkowie Szkolnego Koła Wolontariatu „Serducho”. Zaprojektowanie stempla z hasłem „Dobro wraca”, jego wydruk oraz wykorzystanie podczas wykonywania serduszek z masy porcelanowej, przyniosło radość nie tylko wolontariuszom, ale również wszystkim, którzy zostali nimi obdarowani.


FIZYKA – KL. 8

Na lekcji powtórzeniowej z fizyki w klasie ósmej wykorzystano zestaw edukacyjny z mikrokontrolerami. Uczniowie mieli możliwość przeprowadzenia prostych doświadczeń sprawdzających warunki przepływu prądu, łączenia szeregowego i równoległego. Do doświadczeń wykorzystano: płytkę Arduino Uno, potencjometr, rezystory, diody, płytkę prototypową i zestaw przewodów do płytki prototypowej. Zajęcia z uczniami przeprowadziła Pani Anata Hajduk.


GEOGRAFIA – KL. 6

Na lekcji geografii w klasie VI prowadzonej przez panią Renatę Nosal uczniowie tworzyli projekt pod nazwą „Ziemia w Układzie Słonecznym”, mający na celu usystematyzowanie i poszerzenie wiedzy na omawiany zakres tematyczny poprzez połączenie w atrakcyjnej formie umiejętności geograficznych i plastycznych. Podczas pracy nad projektem rozwijali także posiadane umiejętności w zakresie planowania poszczególnych etapów, podejmowania decyzji oraz współpracy w grupie. W celu dokonania dokumentacji działań projektowych wykorzystano aparat cyfrowy Canon EOS 2000D zakupiony  w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.