#LaboratoriaPrzyszłości W KOLEJNEJ ODSŁONIE

Wciąż zgłębiamy tajniki narzędzi uzyskanych w ramach programu Laboratoria Przyszłości oraz staramy się je wykorzystać jak najbardziej praktycznie. Tak, aby zajęcia były prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Najczęściej sięgamy po aparat fotograficzny. Pozwala on nam stworzyć dokumentację działań i wiele fotorelacji oraz nagrań z wydarzeń odbywających się w naszej szkole. Podczas uroczystych akademii bardzo wspiera nas sprzęt do nagłaśniania wraz zestawem mikrofonów. Poniżej kilka efektów naszych działań.

  • dokumentacja udziału w projektach edukacyjnych: (Nie)zwykła matematyka II edycja 2023/2024, Międzynarodowy Projekt Edukacyjny Kreatywne Prace Plastyczne, Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia.
  • dokumentacja udziału w akcjach wspieranych przez MEiN: „Sprzątamy dla Sądecczyzny”, „Dzień krajobrazu”, „Szkoła Pamięta”, „Szkoła do hymnu”,
  • akademie szkolne: uroczyste ślubowanie klasy I, Święto Komisji Edukacji Narodowej,
  • obchody Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka
  • warsztaty organizowane w ramach Szkoły Myślenia Pozytywnego

Aparat i kamera z powodzeniem była także wykorzystywana w trakcie zajęć języka polskiego:

  • W październiku uczniowie klasy 8 w ramach projektu edukacyjnego fotografowali lub filmowali miejsca, które w jakiś sposób kojarzą się im z lekturą pt. „Quo Vadis”. Zdjęcia i filmy prezentowali na forum klasy dnia 05.10.2023r.
  • 10 października 2023r. – w czasie lekcji j. polskiego uczniowie klasy czwartej fotografowali makiety Akademii pana Kleksa wykonane przez kilka zespołów projektowych. Uczniowie wybierali najlepsze zdjęcie, które będzie stanowić ilustrację do zredagowanego opisu akademii.
  • 20 listopada 2023r. – w klasie szóstej wybrani uczniowie nagrywali recytację fraszki J. Kochanowskiego; wspólne oglądanie wykonania połączone jest z omówieniem mocnych i słabych stron wykonania utworu.
  • 27 listopada 2023r. – projekt edukacyjny w klasie 8 – kamera posłużyła uczniom do nagrania scenek. Scenki uczniowie przygotowali w oparciu o treść lektury „Pan Tadeusz” A. Mickiewicza.

Nasi uczniowie mieli okazję także skorzystać z zestawu mikrokontrolerów. Na lekcji fizyki w klasie ósmej uczniowie przeprowadzali proste doświadczenia sprawdzające warunki przepływu prądu, łączenia szeregowego i równoległego. Do doświadczeń wykorzystano: płytkę Arduino Uno, potencjometr, rezystory, diody, płytkę prototypową i zestaw przewodów do płytki prototypowej.

Z powodu remontu trwającego w naszej szkole dostęp do drukarki 3D był nieco utrudniony. Nie przeszkodziło nam to jednak wykorzystywać podczas zajęć wcześniej stworzonych projektów – kostki do gier podczas zajęć świetlicowych, kubeczki jako rekwizyty podczas wróżb andrzejkowych. W trakcie zajęć informatyki odświeżyliśmy zasady projektowania 3D i pomału powstają piękne ozdoby z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia.